Neplānoti ar personīgo auto saistīti izdevumi, lielāku pirkumu veikšana, kā arī neparedzēti ārstniecības izdevumi ir trīs izplatītākie nebanku patēriņa kredīta ņemšanas mērķi, liecina Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācijas (LAFPA) pētījums, kas veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru “SKDS”.
“Šobrīd tiešsaistes patēriņa kreditēšanas pakalpojumus izmanto nedaudz vairāk nekā 190 tūkstoši iedzīvotāju Latvijā. Lielākoties šie aizdevumi tiek izmantoti sadzīvisku situāciju risināšanai, piemēram, ja saplīst mašīna vai ledusskapis, un ir nepieciešams remonts,” uzsver LAFPA vadītājs Gints Āboltiņš, norādot, ka šo kredītu veidu cilvēki labprāt izmanto, jo pakalpojums, pateicoties mūsdienīgiem tehnoloģiskiem risinājumiem, ir salīdzinoši vienkāršs, saprotams un klientiem ērts.
Pētījuma dati liecina, ka neparedzētiem ar transportu saistītiem izdevumiem nebanku patēriņa kredītus izmanto 30% gadījumu, dažādu lielāku pirkumu veikšanai – 27%, savukārt neparedzētu ārstniecības izdevumu segšanai – 25%. Papildus tam aptaujātie atzīmējuši arī ikdienas tēriņus – 22% gadījumu, kā arī izdevumus saistībā ar mājokļa remonta veikšanu – 17%.
Saskaņā ar pētījuma datiem lielākā daļa jeb 82% kredītņēmēju nebanku patēriņa kreditēšanas nozari vērtē kopumā pozitīvi vai neitrāli.
Pētījumu Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācija veica sadarbībā ar sabiedriskās domas pētījumu centru “SKDS”, kas internetā aptaujāja 1638 nebanku patēriņa kredītņēmējus.
LAFPA apvieno ārpus banku sektora esošus uzņēmumus, kas iedzīvotājiem Latvijā sniedz finanšu pakalpojumus. Asociācijas misija ir veidot uzticamu, atbildīgu un uz ilgtermiņa sadarbību vērstu nozares praksi, ko pozitīvi vērtē patērētāji un tirgu uzraugošās institūcijas, vienlaikus respektējot alternatīvo finanšu pakalpojumu sniegtās iespējas ikviena indivīda un sabiedrības brīvai un nodrošinātai attīstībai.