Šogad jau piekto reizi norisinājās biznesa iespēju festivāls “Icebreakers’22". Šoreiz festivāla vadmotīvs bija Misija: radīt”, kas akcentēja radītāju ekonomiku jeb creator economy kā individuālā radošuma izpausmi, kā arī inovāciju radīšanu. Tēmu jauniešiem palīdzēja atklāt un apgūt IT jomas eksperti, inovatīvi domājošie uzņēmēji, iedvesmojošas personības no start-up vides, izaugsmes kouči, Latvijas vadošo augstskolu mācībspēki un pētnieki. Pasākuma noslēgumā tradicionāli notika 10 000 EUR Grantu konkurss, kurā kapitālu savas idejas īstenošanai saņēma divas komandas par inovatīvā optiskā gāzes sensora izstrādi un 3D paplašinātās realitātes vizualizatora radīšanu auto aksesuāru virtuālai pielaikošanai.
Saglabājot iepriekšējo gadu formātu, “Icebreakers'22” pulcēja studentus un jaunos profesionāļus, kuri no veiksmīgiem uzņēmējiem, pētniekiem un nozaru ekspertiem varēja iegūt vērtīgu informāciju par tehnoloģiju attīstību, uzņēmējdarbības iespējām, pieejamiem atbalsta instrumentiem biznesa uzsākšanai un inovāciju radīšanai, kā arī rādītājus ekonomikas tendencēm Latvijā un pasaulē. Festivāla dalībniekiem bija iespēja tikties ar iedvesmojošiem runātājiem, piedalīties semināros, satikt potenciālos partnerus vai darba devējus, izaicināt sevi dažādās meistarklasēs un piedalīties biznesa ideju konkursā.
Šogad festivāla paneļdiskusiju runātāji bija patiesi biznesa un inovāciju profesionāļi, sabiedrībā pazīstami viedokļu līderi un dažādu start-up atbalsta organizāciju pārstāvji. Nebanku kreditēšanas tirgus līderis “4finance” iepazīstināja jauniešus ar biznesa procesu robotizācijas un automatizācijas priekšrocībām. “CERT.LV”, “SK ID Solutions” (Smart ID) un “TET” pārstāvji ieskicēja kiberdrošības aspektus mūsdienu tehnoloģiski attīstītās vides kontekstā. “LatBAN” un “Startup Wise Guys” atklāja, kur meklēt iespējas attīstīt savas iesāktās idejas, bet Renārs Zeltiņš kopā ar citām radošām personībām dalījās padomos, ko darīt, lai radošas idejas un entuziasma gars neizsīkstu.
“Dažu gadu laikā no jauniešu interešu izglītības pulciņa, ideja par vidi savu biznesa ideju radīšanai attīstījās līdz plašai Biznesa inkubatoru kustībai, kas strauji apņēmusi un apvienojusi radošus, uzņēmīgus un ambiciozus topošos profesionāļus. Ja sākotnēji šis festivāls bija iecerēts galvenokārt, lai sniegtu iespēju studentiem smelties iedvesmu, zināšanas un prasmes no nozares profesionāļiem, tad šobrīd šī ir lieliska platforma arī pašiem uzņēmumiem, kur satikt un piesaistīt patiesi kvalitatīvus darbiniekus,” uzsver Granta komisijas loceklis, “4finance” Mārketinga daļas vadītājs Harijs Poikāns.
Festivāla ietvaros tradicionāli notika biznesa ideju konkurss, kura laikā 7 īpaši atlasītām komandām bija iespēja prezentēt savas biznesa idejas un sacensties par 10 000 EUR naudas balvu savu ideju realizācijai. Granta finansējums tika sadalīts starp daudzsološākajām idejām, kuras vērtēja īpaši izraudzīta komisija. Komisijas sastāvu šogad veidoja pārstāvji no “Pedersen & Partners”, “4finance”, “LMT Retail&Logistics”, Latvijas Investīciju un Attīstības Aģentūras (LIAA) un LU Biznesa inkubatora. Galveno balvu – grantu 8000 eiro apmērā – savas idejas attīstībai ieguva komanda "OG Sense", piedāvājot jauna veida optisko gāzes sensoru amonjaka un citu gāzu līmeņa mērīšanai. Otrās vietas un 2000 EUR granta ieguvēji "AR Wheels" izstrādā 3D paplašinātās realitātes vizualizatoru, kas palīdzēs klientiem virtuāli piemērīt auto diskus un aksesuārus pirms to iegādes.